Maciej na Maciejowej – czyli Gorce po raz drugi

Wiosenna aura i temperatury 20+ nas nie opuszczają i kolejna niedziela spędzona na szlaku za nami. Ponieważ ostatnia wycieczka zakończyła się pretensją ze strony dzieci czemu tak krótko zaplanowaliśmy troszkę dłuższą trasę z dwoma schroniskami po drodze. Trasa jest bardzo przyjemna, spacerowa a i malowniczych widoków nie zabraknie. Wycieczkę zaczęliśmy w Jasionowie, który znajduję się w odległości ok. 10 km od Rabki Zdrój. Niestety nie ma tam parkingu, auto zostawiamy na poboczu i ruszamy drogą w dół, którą prowadzą dwa szlaki: żółty i zielony.  Po około 500 m droga zakręca w lewo, a my ruszamy na wprost żółtym szlakiem po polnej dróżce.

Dalej idziemy przez las, lub wzdłuż jego linii i jest okazja podziwiać widoki.  Podejścia są bardzo lekkie, trasa wprost idealna dla dzieci. Po około 6 km i niecałych dwóch godzinach docieramy do Schroniska na Starych Wierchach.  A że pora była już obiadowa to zrobiliśmy przerwę na popas. Naleśniki i pierogi są obłędne! Wokół schroniska jest mnóstwo miejsca na rozłożenie koca, a dla dzieci na wybieganie się.

Na Maciejową ze Starych Wierchów idzie się czerwonym szlakiem niecałe 4 km, praktycznie po płaskim, przez las. I w końcu jest polanka, a na niej Bacówka. Ale najwspanialsze w tym miejscu są widoki i to we wszystkich kierunkach. Pogoda w dniu wycieczki była idealna, więc mogliśmy podziwiać Babią Górę, Beskidy i Tatry w calej okazałości. Oczywiście kolejna okazja do opalania się i relaksu.

Powrót do Jasionowa zielonym szlakiem to ok. 4 km przez las i łagodnie w dół. Ale jeszcze tam wrócimy i to nie raz, nie dwa.

Data odbycia wycieczki: 21.04.2018.